ADAB !!!

الخميس، ديسمبر 12، 2019

كلمات أغاني 5


#كلمات_أغاني 5 (علشان الكلام الحلو ما يتوهش ف المزيكا)
فات عمري مني كإني قبلك ما اتولدتش
دي الحاجة اللي أنا بس عايزك تعرفيها
فات عمري مني.. ومن حياتي ما استفادتش
غير لما شوفتك جنبي.. ومشاركاني فيها
لحقتيني من التوهة اللي واخداني..
من الوحدة اللي قاتلاني..
من الغربة اللي جوايا..
من التوهة اللي تعباني..
ومن أيام كانت دايماً معانداني!!
*********
لحقتيني..
وأنا لقيتك مدفية.. حياتي.. لما إتداريتي فيا
سنين عمري اللي قبليكي..
علي سنين عمري بعديكي..
عشان احبك دي فترة مش مكفية!!
*********
مين في الحياة إلا إنتي ممكن أعيش عشانه؟..
حُبك ده كان آخر أمل في الدنيا ديّه..
ايه إلا حضنك ممكن أتدفى في حنانُه؟..
فين إلا جنبك قلبي يتطمن عليا؟..
#نادر_عبدالله
الشاعر نادر عبد الله من الكبار أوي ومعظم أغانيه معروفة جدا وناجحة، زي:
ريحة الحبايب (عمرو دياب)- خلينا نشوفك (عمرو دياب)- كنت في بالي (عمرو دياب)- لو تعـرفوه (إليسا)- حكايتي معاك (إليسا)- أيامي بيك (إليسا)- يا عـالم (إليسا)- أواخر الشـتا (إليسا)- تصدق بمين (إليسا)- / ماتعـرفش ليه(إليسا)- عينك ع اللي رايحة (شيرين)- بطــمنك (شيرين)- بكلمة مـنك (شيرين)- أخـيرا إتجرأت (شيرين)- رايح بيا فين(آمال ماهر)- أنا برضو الأصل(آمال ماهر)- من السنة للسنة (آمال ماهر)- حـب ميئوس منه (سميرة سعيد)- ماأضمنش نفسي (سميرة سعيد)- احـتمال وارد(سميرة سعيد).. وأغاني تاني كتير للمطربين دول ولغيرهم زي فضل شاكر وسعاد ماسي وحماقي وأكتر..