ADAB !!!

الخميس، ديسمبر 12، 2019

كلمات أغاني 8

#كلمات_أغاني 8 (علشان الكلام الحلو ما يتوهش ف المزيكا)
#قلبي_لازم_يموت #سميرة_سعيد
قلبي لازم يموت.. أنا م النهارده عقل
لازم أكسب كتير.. لازم أخســـر أقـل
هو ده اللي أنا شفته وتعلمته منك..
هوده اللي أنا كنت خايفة أتعلمه!!
أيوه قلبي ماكانش بيفكر بعقل..
بس قلبك ..خانه وجرحه وعلمه
قلبي لازم يموت
*******
علمتني أحضن مشاعري.. وأخاف عليــها مـن الزمن
عايز مشاعر قد إيه؟.. عايز كتير؟!.. عايزة الثمن!!
وأنا باوعدك لو حتى طال بيا زماني
قلبي اللي مات عمره في يوم ما هايصحى تاني!!
قلبي لازم يموت
#بهاء_الدين_محمد
عم بهاء الدين محمد طبعًا معروف للكتير جدًا مننا، لكن نفكر بعض برضه بأغانيه الجميلة زي:
تترجى فيا (إيهاب توفيق)- عدى الليل (إيهاب توفيق) - الله يكون ف عونك ياللي (إيهاب توفيق)- ماجبش سيرتى (أنغام)- نفسى احبك (أنغام- بعتلى نظره (أنغام)- ليه سيبتها (أنغام) - كل ما نقرب (أنغام)- بتحبها ولا (أنغام)- يومين وعدوا (بهاء سلطان)- حبيبى وإنت بعيد (تامر حسنى)- إنتي اللي عملتي(تامر حسنى)- اخترت صح (تامر حسنى)- لو خايفة (شيرين - تامر حسنى)- خيط ضعيف (جنات)- حبيبى على نياته (جنات)- من هنا ورايح (جورج وسوف)- فى ناس(خالد عجاج)- ماتتغرش (خالد عجاج)- اصعب حب (خالد عجاج)- قال صعبان عليه (شيرين)- كتير بنعشق (شيرين)-
ولـ (عمرو دياب) حاجات كتير جدًا أشهرها: ادينى رجعتلك - قالى الوداع- لو عشقانى- حبيبى ياعمرى - انت ماقولتش ليه - تنسى واحدة- يدق الباب- أغيب أغيب - وهي عاملة إيه-أيوة انا عارف- ضحكت- قالتلى قول..